top of page

Elektrikli Bisiklet Nedir ve Hangi Sınıflandırmalara Sahiptir?

Gelişen teknolojinin getirdiği nimetlerden birisi de, bisikletin yeni varyasyonları elektrikli bisikletlerdir. Küresel anlamda giderek popülerleşen elektrikli bisiklet akımına dahil olmayı siz de en azından bir kere düşünmüşsünüzdür. Peki elektrikli bisikletler hakkında ne kadar fikir sahibiyiz? Elektrikli bisiklet nedir, nasıl çalışır, biliyor muyuz?

Elektrikli bisikletler tüm dünyada sınıflandırmaya sahiptir.

Elektrikli bisikletlerin, standart bisikletlerden temel farkı elektrikli motor desteğidir. Pedal kuvvetine ek olarak istendiğinde elektrik desteği devreye girerek sürücüye yardımcı olur. Aslında, elektrikli bisiklet yeni geliştirilmiş bir fikir değildir.

Nisan 1881'de Paris'in merkezindeki Rue de Valois'de dünyanın ilk şarj edilebilir elektrikli aracını Fransız mucit ve elektrik mühendisi Gustave Trouvé yaptı.

İlk olarak 1881 ‘de Gustavo Trouve, Fransa‘da elektrikli bisikleti icat eder ve ilk deneylerini yapar. Ancak o zamanın teknolojik koşullar e-bike'ların hızlı gelişmesine imkan vermez.


Neden Elektrikli Bisiklet?

Eğimli şehirlerde bisiklete binemeyenler için elektrikli bisikletler çok önemli bir imkan sağlamaktadır. İnsanlar normal bir bisiklet yerine neden elektrikli bisiklet almaları gerektiğini merak ediyorlar. Bu, çok sorulan ve haklı bir soru. Daha önce de belirtildiği gibi istendiğinde elektrik motoru pedal kuvvetine ek bir güç sağlar. Dolayısıyla bisiklet ile ulaşımı en fazla sınırlayan faktör olan yokuş çıkma artık sorun olmaktan çıkmaktadır. Elektrikli bisikletler, bisiklet sınıfına girmektedir. Bu nedenle, ehliyet ve plaka zorunluluğundan muaftır. Kolay taşınabilir, hatta bazıları katlanabilir formdadırlar. Bu özellik ile gelen kullanım rahatlığı, elektrikli bisikletlerin tercih edilmesinde büyük bir etkendir. Şimdi bir karşılaştırma yaparak daha detaylı inceleyelim. Karşılaştırma sonrası siz de elektrikli bisikletlerin dünyada şehircilikte ne denli önem taşıdığını göreceksiniz.

Elektrikli bisikletler işe geliş ve gidişlerde geçmişe oranla çok daha fazla tercih ediliyor.

Günümüzde Elektrikli Bisiklet

Türkiye’de akaryakıt zamları çalışanları alternatif ulaşım araçlarına daha fazla yönlendirdi. Üstelik vergiler, bakım masrafları, otopark parası da buna eklendiğinde çalışanlar ve şirket sahipleri özel otomobilden farklı araçlara yöneldiler. Dünya genelinde bu konuda elektrikli bisikletlere önemli bir talep geldi. İş yerine elektrikli bisiklet ile hafif antrenman yaparak, ancak terlemeyerek üstelik güvenli ve süratli olarak gelebilmek kişileri cezbetti.

Teknolojik bisiklet üreticileri yeni yüzyılda elektrikli motor ve batarya teknolojilerindeki müthiş gelişmeler ile elektrikli bisikletler geleceğe yeniden yön verdi. Çoğu elektrikli bisiklet, standart bir bisikletin tasarımını, geometrisini ve bileşenlerini içermektedir. Ancak, standart bisikletten farklı olarak, şarj edilebilir bir batarya ile çalışan ek bir elektrik motoruna sahiptir. Elektrik motoru, sürücüye yokuşların üstesinden gelmek için otomatik veya manuel olarak ekstra güç verir. Elektrikli bisiklet, istendiğinde standart bir bisiklet gibi de kullanılabilir. Standart Jawa 300 motosiklet 25 Nm tork değerine sahipken Shimano’nun E800 serisi elektrikli motoru olan bir bisiklet 85 Nm tork üretiyor. Sizce de şaşırtıcı bir güç değil mi? Dolayısıyla 120 kg bir kişi dahi elektrikli bisiklete rahatça binebiliyor.

Elektrikli bisikletler, elektrikli bir motor desteği ile ek güç sağlayarak, daha fazla insanın hiç olmadığı kadar bisiklet sürmesine olanak sağlıyor. Bunu, elektrikli bisikletlerin birçok insan için bisiklete binmeyi engelleyen dik yokuşları aşılabilir kılması ile yapıyor. Ankara şehri bu duruma tipik bir örnek. Ankara’da bisiklete binme oranı, Konya’nın oldukça gerisinde.

Elektrikli bisikletler terleme, aşırı yorgunluk, uzun mesafeleri gidememe korkusu gibi sebepleri ortadan kaldırıyor. Bu nedenle, elektrikli bisikletler daha fazla insan için işe gidiş ve gelişte kullanışlı bir araçtır. Elektrikli bisikletler sadece işe ya da okula gidip gelmek yerine, uzun yollarda yeni yerler keşfederek gezmek için de tercih edilen bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Avrupa’yı elektrikli bisiklet ile baştan başa gezen kişileri internette takip etmek mümkün.


Elektrikli Bisiklet Sınıflandırması

Avrupa ve Amerika’da elektrikli bisikletler Türkiye’de olmayan bir sınıflandırmaya sahip. Bu sınıflandırmanın nedeni bu ülkelerde bisiklet altyapısının ve şehirciliğin bize göre gelişmiş olması. Bu ülkelerde yollar sürat ve güvenlik faktörlerine göre sınıflara ayrılmış durumda. Dolayısıyla Avrupa’da bisiklet alıyorsanız şehrinizsin yönetmeliklerine uymanız gerekiyor. Bu nedenle elektrikli bisiklet sınıflarını iyi öğrenmeniz gerekli. Elektrikli bisikletler 3 sınıfa ayrılıyor.

Elektrikli bisiklet satın alırken mutlaka hangi sınıfa ait olduğunun bilinmesi gerekiyor.

Üç sınıf aşağıdaki gibi tanımlanır:

  • Sınıf 1: eBikes sadece pedal desteklidir, gaz pedalı yoktur ve maksimum 32 km/saat (20 mil/saat) yardım hızına sahiptir.

  • Sınıf 2: Maksimum 32 km/saat (20 mil/saat) hıza sahip olan, ancak gaz destekli eBikes.

  • Sınıf 3: eBikes sadece pedal desteklidir, gaz pedalı yoktur ve maksimum 45 km/saat (28 mil/saat) yardım hızına sahiptir.

  • Tüm sınıflar motorun gücünü 1 beygir güçle (750W) sınırlar.

Sınıflar ve Erişim

ABD’de bazı eyaletler, bisiklet yolları, yollar, çok amaçlı parkurlar ve sadece bisiklet yolları da dahil olmak üzere bisikletlere izin verilen yerlerde yasal olarak sürüşe izin verilen geleneksel dağ veya kaldırım bisikletleri gibi Sınıf 1 eBikes'e müsaade eder.

New York Belediye Başkanı de Blasio geçtiğimiz günlerde şehrin Sınıf 1 eBikes'e resmen izin vereceğini açıkladı.

New York City'nin kararı elektrikli dağ bisikletleri (eMTB'ler) için tek iz izi kullanımıyla ilgisiz olsa da, Sınıf 1 pedal destekli eBikes'in geleneksel bisikletlerle aynı hak ve sorumluluklara sahip olması ve bu nedenle Avrupa'da olduğu gibi motorsuz dağ bisikleti parkurlarında da izin verilmesi gerektiğine inanıyoruz.

Türkiye’de yeni teknolojileri yakalamak biraz zaman alır. Elektrikli bisikletlerin yasal belirsizlik içinde oturduğu kısa bir dönem vardı, bisiklet mi yoksa bir tür motorlu araç mı olarak sınıflandırılmaları gerektiği konusunda gri bir belirsizlik alanı. Bisiklet şeritlerinde yasal mıydılar? Peki ya parklarda? Kimsenin kesin bir cevabı yoktu ve milletvekilleri bir tane yazmaya kalkıştıklarında devletler birbiriyle çelişti. Türkiye bu konuyu da henüz çözemedi.

2022 itibariyle, ebike endüstrisi ve ABD eyaletlerinin yarısından fazlası üç sınıftan oluşan ortak (geniş olsa da) bir sistem etrafında birleşti: Sınıf 1, Sınıf 2 ve Sınıf 3.

Ancak bugün bile, bu sınıfların yorumları perakendeciler ve üreticilerin web sitelerinde biraz farklılık göstermektedir. En iyi yaklaşım yerel yönetmeliklerde ebike uyumluluğu olup olmadığını kontrol edilmesidir. Bir bisiklet şeridinde saatte 32 km/saat (22 mil/saat) süratle gittiğiniz veya yanlış şeritte bir ebike kullandığınız için (özellikle normal bir bisiklet gibi görünüyorsa) polis tarafından yakalanma olasılığınız düşüktür. Ama yakalanırsanız boş bir savunma yapmaktansa yönetmeliklerden emin olmak daha iyidir.


Aşağıda, her elektrikli bisiklet sınıfının ne anlama geldiğini, farklı elektrikli araç türlerini ve daha fazlasını aktarıyoruz, böylece konuyu daha iyi kavrayacaksınız.


Propella Sınıf 1 elektrikli bisikletlere iyi bir örnek.

Sınıf 1

Sınıf 1 ebikes saatte 32 km/saat (20 mil/saat) zirve hız ile sınırlıdır ve elektrik motoru sadece sürücü pedal çevirirken çalışır. Sadece pedal çevirme sırasında yardımcı olan bir elektrik motoruna sahip bir bisiklete "pedelec" denir.


Bazıları, VanMoof S3 / X3 gibi, gidonlarda ekstra bir güç artışı sunan bir gaza sahiptir, ancak Sınıf 1 ebikes'te gaz pedalı yalnızca pedal çeviriyorsanız çalışır. Yine de çok fazla pedal çevirmenize gerek yoktur. Düşük bir vitese atabilir ve pedalları yavaşça ileri doğru serbest çevirebilirsiniz ve bu da gaz pedalı çalışmasına izin vermek için yeterlidir.

Sınıf 1 ebikes, analog bisikletler olarak adlandırmaya başladığımız geleneksel bisikletlerle paylaşılan bisiklet yollarında ve yeni bisiklet yollarında izin verilir.


Sınıf 1 Ebikes örnekleri:

Çoğu belediye sınıf 1 e-bisikletlere normal sokak ve dağ bisikleti gibi davranır.

Temel ayrım, elektrikli bisikletlerin pedalları devreye sokarak çalışan pedal yardımcı teknolojiye sahip olmasıdır. Bu modu kullanırken, motor herhangi bir pedallama olmadan kendi kendine çalışmaz. Bununla birlikte, yukarıda belirtildiği gibi, sınıf 1 elektrikli bisikletler sadece 32 km/saat (20 mil/saat) hıza kadar pedal destekli bir takviye alabilir. Juiced Bikes'in Sınıf 1 modelleri de sadece gaz pedalı özelliklerine sahiptir. Pedal yardımının aksine, sadece gaz pedalı modu, pedal çevirmeden bisiklete binmenizi sağlar. Gezinizi mola vererek veya düşük çabayla yapılan bir yolculuğa dönüştüresiniz.

Sınıf 1 elektrikli bisikleti motorlu araç kullanmaktan vazgeçirebilecek bir alana götürmeden önce, yerel kuralları ve yönetmelikleri araştırın. Şehirler ve eyaletler arasında büyük farklılıklar gösterebilirler. Standart caddelerde ve otoyollarda işe gidip gelmek için elektrikli bisiklet satın almak istiyorsanız, muhtemelen sınıf 1 e-bisiklet ile sorun yaşamazsınız. Birçok ilk kez elektrikli bisiklet kullanıcısı bu sınıfta başlar.


Wing Freedom 2 ve X Sınıf 2 elektrikli bisikletlere iyi bir örnek.

Sınıf 2

Sınıf 2 ebikes ayrıca saatte 32 km/saat (20 mil/saat) zirve hız ile sınırlıdır, ancak pedal çevirmediğinizde çalışan gaz pedalları vardır. Bu, pedal çevirmeye karar verirseniz motorun size yardımcı olmayacağı anlamına gelmez. Çoğu Sınıf 2 ebikes, gaz pedallarının yanında elektrik destekli pedal çevirme imkanı sunar. Sınıf 1 ebikes'te olduğu gibi, genellikle analog bisikletle aynı yerlere binebilirsiniz.


Sınıf 2 Ebikes örnekleri:

Wing Freedom 2 ve X (isteğe bağlı gaz kelebeğe sahiptir)

Sınıf 2 gaz destekli eBikes genellikle geleneksel bir bisikletin gidebileceği çoğu yere izin verilir, ancak New York City & Michigan Eyaleti gibi bazı eyaletler ve şehirler ek kısıtlamalar tercih eder. Gaz-aktüasyon nedeniyle parkurlarda daha fazla fiziksel hasar oluşturdukları belirlendiğinden Sınıf 2, tekli dağ bisikletleri şehir parkurları için uygun olmayabilirler. Sınıf 2, daha dayanıklı arazi araçları için tasarlanmış çok kullanımlı OHV parkurları için daha uygun olabilir.


Elektrikli bisiklet sınıflarını anlatan, birçok kullanıcı sınıf 2 elektrikli bisikletlerin, kullanım veya zorlukta sınıf 1 e-bisikletlerden doğrudan bir adım yukarıda olduğunu söylemektedir.

Sınıf 2 e-bisiklet mi yoksa başka bir sınıftan model mi alacağınızı tartarken, düşündüğünüz bisikletlerin özelliklerine mutlaka göz atın. Sınıf 1 bisikletler gibi, sınıf 2 e-bisikletler de 32 km/saat (20 mil/saat) hıza kadar pedal yardımına ve motorun bağımsız olarak çalışabileceği sadece gaz moduna sahiptir. Bir yaralanma veya sınırlı hareket kabiliyeti nedeniyle pedal çeviremiyorsanız bu sınıf 2 sizin için değerli olabilir.


Specialized Turbo Vado SL Donanımlı

Sınıf 3

İşte burada kafa karıştırıcı oluyor. Sınıf 3 ebikes saatte 45 km/saat (28 mil/saat) kadar çıkabilir ve bir hız göstergesine sahip olmalıdır, ancak bir gaz pedalı olabilir veya olmayabilir.

Kuralları yazan bölgeye bağlıdır. Örneğin Kaliforniya, Sınıf 3 ebikes'in gaz pedallarına sahip olmasına izin vermemektedir. Diğer eyaletlerde gaz pedallarına saatte sadece 32 kilometreye kadar çalıştıkları sürece izin verilirken, pedal destekli elektrik gücü saatte 45 kilometreye kadar devam etmektedir. Çoğu eyalet, bir Sınıf 3 ebike'yi yol şeritlerine veya yolun omzunda sadece bisiklet şeridine (kaldırımdan kaldırıma) kullanmanıza izin verir. Ancak onları yolun dışında var olan bisiklet yollarına veya bir parkta olduğu gibi yayalarla paylaşılan çok amaçlı parkurlara götüremezsiniz.

Birkaç ebikes markası, hızı saatte 32 km/saat (20 mil/saat) ile sınırlayan bir mod ekleyerek bu sürat kısıtlamalarına geçici bir çözüm bulmaya çalışmaktadır. Böylece çok amaçlı parkurlarda ve yollarda modifiye edilmiş bisikletleri sürebilirsiniz. Ayarı değiştirdiğinizde veya özel bir fiziksel anahtarı kaldırdığınızda bisikletin tüm potansiyelini ortaya çıkarabilirsiniz.


Sınıf 3 Ebikes örnekleri:

Sınıf 3 eBikes genellikle yollarda ve yol bisikleti yollarında ("kaldırımdan kaldırıma" yol altyapılarında) izin verilir. Ancak bu sınıf bisiklet parkurları ve çok amaçlı yollardan kısıtlanır. Geleneksel bir bisiklette 32 km/saat (20 mil/saat) maksimum hız elde edilebilirken, kentlerdeki karar vericiler, sınıf 3 eBike'nin daha yüksek üst destekli hızını, genellikle diğer parkur kullanıcılarıyla paylaşılan çoğu bisiklet yolu ve parkuru için çok hızlı olarak kabul etmektedirler.


Hız, sınıf 3 e-bisikletleri diğer sınıflardaki benzerlerinden ayırır. Bu sınıflandırma kapsamındaki elektrikli bisikletler, özellikle maceralara istekli olan e-bisiklet hayranları tarafından desteklenmeye devam etmektedir. Sınıf 3 e-bisikletler saatte 45 km/saat (28 mil/saat) hıza kadar pedal yardımı sunduğu için kullanıcılarının daha hızlı gitmesine yardımcı oluyor. Sınıf 3 bisikletlerin bir çok versiyonları bir gaza sahiptir, bu nedenle motorunuz her zaman yardıma hazırdır. Bu sayede, hedefinize daha az pedal işiyle ulaşabileceğiniz anlamına gelir.


Sınıf 3 elektrikli bisiklet benzersiz ihtiyaçlarınız ve sürüş tarzınız için ideal bir seçim midir? Hem işe gidip gelmek hem de maceraya atmakla ilgileniyorsanız sınıf 3 modellerinin tüm serilerine göz atmanız faydalı olacaktır.


Farklı Sınıfları Karşılaştırma

Birden fazla sınıfın özelliklerine uyan bir elektrikli bisikletiniz olduğunda, farklı noktalarda her sınıfın avantajlarından yararlanabilirsiniz. İki sınıflandırma arasındaki çizgiye sahip bir bisiklete binerseniz, nasıl ve nereye bindiğiniz üzerinde daha fazla kontrole sahip olursunuz.

Bisiklete güç sağlamak için pedal çevirmenize veya pedal çevirmemenize izin veren bir e-bisikletiniz varsa, bu model 3 sınıflı bir sistemde sınıf 1 veya sınıf 2 olabilir. Veya, pili değiştirebileceğiniz bir e-bisikletiniz varsa, sınıf 2 ile sınıf 3 belirtimi arasında bile gidebilirsiniz. Bu çok yönlülük, eyaletteki diğer bisiklet yollarına erişmenizi ve bu çok yönlü, eğlenceli ve çevre dostu yolu kullanmanın daha fazla yolunu sağlar.


Elektrikli Bisikletlerin Faydaları Nelerdir?

Buraya kadar, elektrikli bisiklet nedir ve nasıl çalışır, bunu anlattık. Bu bölümde elektrikli bisikletlerin artı yönlerini anlatacağız. Bu artı yönleri kendinize göre değerlendirerek, bir e-bike sahibi olmak isteyip istemediğinize daha net karar verebilirsiniz. Elektrikli bisiklet kullanmanın size sağlayacağı artı yönler şunlardır:

  • Kolay ulaşım,

  • Zaman ve paradan tasarruf,

  • Ekstra yük taşıyabilme,

  • Sağlığa olumlu etkisi,

  • Hafif ve taşınabilir olması,

  • Dışarıda daha çok vakit geçirmek.

  • Ulaşımda Tasarruf

Elektrikli bisikletlere sahip olmak, araba kullanmaktan çok daha ucuzdur. Çoğu durumda bir otomobilin aynı taşıma işlevlerini yerine getirebilir. Genellikle, çoğu e-Bike tek bir şarjla 30 km ile 100 km arası bir mesafede seyahat edebilir. Elektrikli bisiklet sahipleri, benzin, ehliyet, sigorta ve otopark ücretleri için ödeme yapmak zorunda değildir. Bu faktörler elektrikli bisikletleri, en ucuz ulaşım araçlarından biri yapar.


Kolay Ulaşım

Öncelikle İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa gibi büyük şehirlerde birçok kişi her gün işe gitmek için trafikte uzun süre beklemek durumundadır. Bunun yanı sıra, otopark bulmak için de zaman harcamak zorunda kalmaktadırlar.

İş ile ev arasında gideceğiniz mesafe normal bir bisiklet ile yorucu olsa da elektrikli bisiklet ile yorucu olmaktan çıkıp, tam bir keyfe dönüşebilir. Eğer yaşadığınız yerde iyi toplu taşıma seçenekleriniz varsa elektrikli bisikletinizi toplu taşıma ile birleştirebilirsiniz. Bu sizi trafik çilesinden kurtaracak üzerine ulaşımınızı da daha rahat hale getirecektir.


Elektrikli Bisiklet ile Egzersiz

Çoğu elektrikli bisiklet, sürücülerin istedikleri kadar egzersiz yapmasına izin verir. Bu da yaşamınıza daha fazla fiziksel aktivite katmanın harika bir yoludur. Bisiklet sürerek yapacağınız egzersiz genel sağlığınıza büyük katkıda bulunacaktır. Elektrikli bisiklet sürerken kalbinize, ciğerlerinize ve kaslarınıza çalışmak için imkan veriyorsunuz. Elektrikli bisiklet kullanım süresinin normal bir bisiklete göre üç kat daha fazla olduğunu gösteren araştırmalar bulunuyor. Çünkü bir elektrikli bisiklet terleme, tepeler ve rüzgar ile uğraşmanın zorluklarını çözüyor ve normal bir bisiklet sürmekten çok daha eğlenceli hale getiriyor. Elektrikli bisiklet sizin için işleri kolaylaştırırken, size keyifle egzersiz yapmak kalıyor.


Vücudunuzu Forma Sokun

Elektrikli bisiklet kullanan bir insan ne kadar süre egzersiz yapmak istediğini seçebilir. Yorulması halinde ya da zorlandığı noktalarda elektrikli motordan destek alarak yoluna devam edebilir. Bu sayede, forma girmek isteyen biri için ne kadar uzak bir mesafeye gittiğinin önemi yoktur. Bir sürücü, kendilerini rahat hissedecekleri kadar az veya çok enerji harcayarak şehir içinde dolaşabilir. Bu, sürücülerin kademeli olarak egzersiz yapma, kas ve dayanıklılık kazanma yeteneklerini sağlar. Bu eklem ağrısı, astım ve diğer koşulları olan insanlar için yararlı olabilir. Elektrikli bisikleti, siz gücünüz yettiği kadar kullanırsınız. Gerisini elektrikli bisiklete bırakabilirsiniz.


Dışarıda Zaman Harcayın

Dışarıda geçirilen zamanın stresi azalttığı, zihinsel enerjiyi sağladığı, iltihabı azalttığı ve kısa süreli belleği iyileştirdiği kanıtlanmıştır. Elektrikli bisiklet, trafikte bekleyen bir arabada oturmak yerine, dışarıda olmanıza olanak sağlar. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda, elektrikli bisiklet tercih etmenin sağlık ve çevre için ne kadar doğru olduğunu görüyoruz.

Türkiye'de Elektrikli Bisiklet Mevzuatı

Türkiye'de uygulanan mevzuat ise bir miktar kafa karışıklığı oluşturmaktadır. Tüm mevzuata bu linkten ulaşabilirsiniz. Trafik kanununa göre "Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer." denilmektedir. Bu sayede belirtilen sınıftaki elektrikli bisikletler tescile tabi değildir ve ehliyet gerekmemektedir.


Azami gücü 0,25 kw ve daha yüksek elektrikli bisikletler ise tescil ve ehliyete tabidir. Bu tip araçları kullanan sürücülerin M sınıfı ehliyete sahip olması da gerekir. 0.249Kw (249 Watt) olan Elektrikli bisiklet, scooter, motorsiklet, E-Bike ve motor gücü daha az olan araçlar ehliyetsiz ve plakasız olarak kullanılabilir. Ancak piyasaya baktığımızda üretilen bisikletlerin çoğunun bu gücün üzerinde olduğunu görüyoruz. Bu güne kadar elektrikli bisiklet lere ne kadar ceza yazıldığına dair bir veriye ulaşamadık. Ancak kanunlara uyarak bisiklet satın almak en doğru çözüm gibi gözüküyor.


Sonuç Olarak

Dünyanın en pahalı akaryakıt ücretlerine, en yüksek otomobil vergilerine ve en yüksek döviz kuruna sahip ülke Türkiye'de elektrikli bisikletlerin sayısının 2022 sonrasında rekor kırması bekleniyor. Sadece ulaşım ücretlerinin rekor kırması değil, kentlerin ve kentlilerin sağlığı için elektrikli bisikletler önemli fırsatlar sunuyor. Yine elektrikli bisikletler, yüksek eğimli şehirlerde ilerleyen yaşınıza rağmen bisiklet kullanmanızı kolaylaştırıyor, yepyeni bir yaşam tarzına geçmenize imkan sağlıyor. Artan teknolojik gelişmeler ile birlikte kentlerin yeni ulaşım araçlarının elektrikli bisikletler olması olası gözüküyor.


Bu konuda ECOBUILD'de üzerine düşeni yapıyor. ECOBUILD olarak iklime uyumlu, iklim değişikliği etkisini azaltmış, düşük enerji ve su tüketen, sürdürülebilir bir ulaşım sistemi olan, güçlü ekonomik kalkınmışlık seviyesindeki şehirler için yeşil şehircilik planlama ve tasarımı hizmetlerini 2009 yılından bu yana sunmaktayız. Şehirlerinizde bisiklet ve elektrikli bisiklet altyapısı plan ve projeleri için siz de bizimle çalışabilirsiniz.


Kaynak:


755 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page